- July 2010
- June 2010
- May 2010
- April 2010
- March 2010
- February 2010
- January 2010
- December 2009
- November 2009
- October 2009
- September 2009
- August 2009
- July 2009
- June 2009
- May 2009
- April 2009
- March 2009
- February 2009
- January 2009
- December 2008
- November 2008
- October 2008
- September 2008
- August 2008
- July 2008
- May 2008
- April 2008
- March 2008
- August 2007
5 чаши кафе на ден = добра памет
September 12, 2009
Американските учени доказаха, че пет чаши кафе на ден могат да отстранят проблема с паметта при някои пациенти, страдащи от Алцхаймер.
В началото на тази година финландски и шведски изследователи стигнаха до същия извод, но той беше изведен след социологическо проучване. Специалистите от Флоридския университет обаче отидоха по-далеч.
Учените са изследвали 55 мишки, болни от Алцхаймер. Как са били сигурни, че мишките имат проблем с паметта, ще попитате? Лесно. Установено е, че на възраст 18-19 месеца мишките навлизат в миша старост – през този период от живота си паметта им започва да изневерява. В процеса на изследването учените са инжектирали около 500 милиграма кофеин ежедневно на мишките – това количество е еквивалентно на 5 чаши кафе, 14 чаши чай или 20 чаши кока кола при човека.
След два месеца “диета” мишките са изпълнявали тестовите задачи много по-добре, отколкото събратята си, които не са били инжектирани с кофеин. Освен това, в главния мозък на тези изследваните мишки е установено 50 % понижение на концентрацията на бета-амилоидни белтъци, които са симптом за старческо слабоумие.
По-нататъшните изследвания са показали, че кофеинът потиска ферментите, влияещи на изработването на тези белтъци. Учените предполагат също така, че кофеинът не позволява развитието на възпалителни процеси в главния мозък – процеси, които предизвикват натрупване на бета-амилоидни белтъци.
Понастоящем специалистите вече провеждат експеримента върху хора. Те предупреждават, че предварителните им изводи не могат да се считат за 100 % отговор на сегашното изследване. Влиянието на кафето не може да бъде категорично определено като положително за всеки човек. Пример за това са бременните жени и хората с високо кръвно налягане.
No Comments »
No comments yet.
RSS feed for comments on this post. TrackBack URL
Leave a comment
You must be logged in to post a comment.
Подобни теми:- Грижи за тялото Кафе = мозък Съдържащите кофеин напитки влият положително върху работата на главния мозък. Това правило се отнася
- Лайфстайл Откриха лекарство срещу глупостта Учените установиха, че въздействието на само един ген е способно да подобри работата на мозъка до ня
- Диети и рецепти Фигурата ни зависи от времето, по което се храним Влияе ли часът, в който ядем, на фигурата на човека? Този въпрос си зададоха учените за пореден път.
- Лайфстайл Интелектуалните игри са безполезни Главоблъсканиците, кръстословиците, шах мат-ът... Оказва се, че всички тези интелектуални игри не са
- Грижи за кожата Да се разкрасим с кафе Незабравимият вкус и аромат на кафето го правят любима топла напитка на много хора. То тонизира и од
- Лайфстайл Уникалното свойство на мандарините Учени от Южна Корея откриха цяло изобилие от нови полезни свойства на мандарината. Специалистите са
- Грижи за тялото Целулит: Естествено средство за борба Ако целулитът се е появил и по вашето тяло, добре дошли в нашия клуб! Повече от 80 % от жените го им
- Диети и рецепти Супердиета – мляко и ходене Лесен начин да се избавим от излишните килограми - ежедневно ходене и нова млечна диета. Именно този
- Лайфстайл Защо гневът е полезен за здравето Защото как да не е полезен?! Да изпаднеш в гняв не е нещо лошо, случва се да ни прелее чашата от вре
- Грижи за тялотоЛайфстайл Лесен начин да се преборите със стреса Специалисти от Австралия откриха нов начин за борба със стреса. Оказва се, че да се справите с лошот