- July 2010
- June 2010
- May 2010
- April 2010
- March 2010
- February 2010
- January 2010
- December 2009
- November 2009
- October 2009
- September 2009
- August 2009
- July 2009
- June 2009
- May 2009
- April 2009
- March 2009
- February 2009
- January 2009
- December 2008
- November 2008
- October 2008
- September 2008
- August 2008
- July 2008
- May 2008
- April 2008
- March 2008
- August 2007
5-те суперпродукта: Мляко и Домати
February 7, 2010
Все повече диетолози и специалисти по хранене се присъединяват към мнение, че пълномаслените млечни продукти са по-полезни от обезмаслените. Това е така, защото млечните мазнини се усвояват от организма по различен начин и не се натрупват в организма като излишно тегло. Напротив, те ускоряват обмяната на веществата и помагат за усвояването на приеманите витамини.
Тази теория потвърждава скорошно изследване на шведски учени от Хогенбургския университет. Те открили, че децата, които редовно пият мляко с нормална масленост, средноаритметично тежат с 3-5 килограма по-малко, от своите връстници.
Както предполагат учените, това е свързано не само със свойствата на самото мляко, но и с хранителните навици на децата. Тези, които не пият млечни напитки, заменят последните с по-голямо количество сладки газиран напитки, а това се отразява на фигурата на детето отрицателно.
Домати
Доматът винаги е бил считан за диетичен продукт. В 100 грама домат се съдържат по-малко от 30 калории. Експертите обаче уверяват, че с помощта на доматите може не само да се отслабне.
Съгласно последните изследвания, съдържащият се в доматите пигмент ликопин влияе на изработването в организма на т.н. хормон на ситостта. Той предизвиква по-бързо и по-продължително чувстно на засищане.
Други изследвания също показват връзка между консумацията на ликопин и понижаването на риска от сърдечносъдови заболявания, а също така някои видове рак и диабет.
No Comments »
No comments yet.
RSS feed for comments on this post. TrackBack URL
Leave a comment
You must be logged in to post a comment.
Подобни теми:- Грижи за тялото Млякото поддържа тялото ни стройно Италиански учени доказаха, че редовната консумация на мляко кара тялото да губи тегло, особено ако т
- Лайфстайл Мляко за дълголетие Децата, които консумират много млечни продукти, живеят по-дълго, свидетелства изследване проведено с
- Грижи за тялото Няколко стъпки към здравия стомах Първа стъпка: Правилно определете количеството различни продукти, които влизат в менюто ви. Препоръч
- Грижи за тялотоДиети и рецепти Калоричното кафе… Кафето с лед е толкова калорично, колкото и топлият обяд. До този извод са стигнали специалистите от
- Грижи за тялото 5-те суперпродукта: Спанак Спанак Още през 30-те години на миналия век започва активна пропаганда на спанака от страна на амери
- Диети и рецепти Английска диета Златното правило на английската диета е: минимум калории на сутринта, максимум - на вечеря (19:00 ч)
- Грижи за кожата Има ли полза от закуската? Не само че има полза от закуската, ами тя е най-важното хранене за деня! Ако някой ви е казал, че гл
- Фитнес и упражнения Най-полезната фитнес напитка Много често след интензивни занимания с фитнес мускулите по тялото ни ни подсказват, че или не сме в
- Диети и рецепти Изберете нискокалоричните версии на продуктите, които обичате Най-ефективният начин за намаляване на приеманите калории е като замените енергийната им стойност с
- Диети и рецепти Швейцарска диета На вниманието ви са 3 разновидности на диета за отслабване, пропоръчвани от швейцарските лекари. Дие
